20 maj 2011

Kungens gangsterkopplingar oroar.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/05/19/vi-kan-inte-ha-en-statschef-som-har-s-dana-v-nner

Ur artikeln:

Jag är inte bara bedrövad. Jag är inte bara ledsen. Jag känner djup skam. Jag känner mig kladdig och nedsmutsad. Länge kunde det, kanske, passera som en operett. Något smått komiskt. Något att skratta åt eller bara strunta i. Men nu har det gått för långt. Det känns alltmer outhärdligt att leva i ett land med en statschef som oupphörligt förolämpar sina medborgare.


Jag skäms över att ha en sådan statschef. Jag utgår från att kungen själv gillar monarkin. I så fall borde han för dess skull snarast abdikera.


-----------------------------------------------------------------------


För min del är det som upprör mest med kungahuset dess tydliga kopplingar till nazismen. Man kan inte komma till någon annan slutsats än att monarkin måste avskaffas då de ju uppenbarligen helt saknar integritet och ansvarskänsla.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar