9 juni 2011

Arrbeitslinjen gäller givetvis inte alla.

http://www.expressen.se/nyheter/1.2463330/slutade-i-riksdagen-for-fem-ar-sedan-plockar-fortfarande-ut-ersattning



En granskning som SVT gjort visar att många riksdagsledamöter fortfarande försörjs av riksdagen - trots att de slutat. En av dem är moderaten Henrik S Järrel (M) som slutade i riksdagen för fem år sedan. 
- Jag tycker inte att det är oskäligt. Jag var relativt gammal när jag lämnade riksdagen och hade suttit i femton år, säger han till SVT. 







Moderaten Henrik S Järrel slutade som riksdagsledamot 2006 - och har sedan försörjt sig på inkomstgarantin utan några sidoinkomster. Järrels bruttoinkomst i maj uppgick till 34 000 kronor.


- Jag har inte anmält mig på någon arbetsförmedling. Men jag har då och då sett eller träffat personer som har anknytning till min gamla bransch. Men det har inte varit så lätt, säger han till SVT.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar